AKU & BAHANG PILIHAN RAYA 13

Salam 1 malaysia, ari terakhir dlm bulan 3 ari ini. Pelbagai peristiwa & ragam sepanjang fasa pertama 2013 (Jan - Mac). Cepat sungguh masa berlalu. Peristiwa berdarah di Lahad Datu yang lalu, membuka mata masyarakat Malaysia mahupun dunia dimana pengorbanan prajurit-prajurit negara mempertahankan negara bagi mengelakkan negara dirampas oleh pihak musuh. Peristiwa di Lahad Datu membawa pengertian.

Sudah hampir 57 tahun negara Merdeka,pelbagai peristiwa dan pengajaran dalam era ini. Antaranya Proses pilihan raya. Ha.sebut je pilihan raya pasti yang ternanti-nanti siapa yang menerajui pucuk pimpinan negara mahupun Adun dalam sesebuah kawasan. Hai ni kenapa pula tulis artikel pasal politik,Tak de ceta lain ke? Bknnya apa,alang2 dah nak dekat pilihan raya ni, buatlah statement pasal politik ni dari buat ceta yang merapu rapu.Hahaha

Parti Mana yang korang sokong?

BARISAN NASIONAL (BN)

PAKATAN RAKYAT (PKR)

PAS


Pelbagai kisah suka duka politik sepanjang 5 tahun selepas PRU12 pada 2008. Sejak dari keputusan PRU12 yang lalu, banyaklah ceta2 yang kurang enak terutamanya dari pebangkang yang mereka tidak menunaikan janji rakyat. Antara janji pembangkang yang tidak ditunaikan oleh mereka termasuklah hak rumah rakyat, Bekalan air yang tidak diseragamkan, Pemimpin tidak turun padang & sebagainya. Bagi cik Mie, tak patutlah pemimpin negeri (terutamanya selangor) memandang sepi masalah yang ditanggung oleh rakyat, Oleh kerana mereka tidak menuntut janji, Akibat rakyat membuat cara yang bagus, antara berdemonstrasi, mogok, laporkan ke pihak berkuasa kerana tidak mempedulikan kebajikan rakyat. Apa yang paling penting,untuk PRU13 ni. Rakyat kena tahu,dari partri mana yang kita rasa patut menang,dan memimpin negara di masa akan datang. Adakah najib akan kekal sebagai Perdana menteri,Semua itu di tangan rakyat malaysia.

Calon bermasalah

Persoalan bila pembubaran parlimen untuk PRU13 akan dibubarkan? tunggu!!

Menjadi tanda tanya

Jadi sama-sama lah kita membuat keputusan yang tepat agar selepas ini,tiada huru-hara antara parti sama ada BN,PKR,PAS,PERIBUMI dan mana2 pihak. Dan dengan rasminya juga,PRU 13 merupakan tahun pertama cik mie membuang undi.Hahaha,saja2 je bagi tahu kepada rakyat malaysia bahawa saya sudah layak mengundi di usia yang masih muda; (22 tahun kot)







TUNAIKAN KEWAJIPAN ANDA DI AMBANG PILIHAN RAYA KE 13!!



Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA