MUSIM CUTI SEKOLAH KEMBALI

Assalamualikum & 1 mlysia..Cuti sekolah penggal pertama akn bermula mggu hadapan selama seminggu.Inilah masa yang ditunggu - tunggu oleh adik2 yg masih menuntut sebagai "budak sekolah".Ape yang menariknya tentang cuti sekolah ni:

  1. Cuti sekolah masa untk adik2 lelaki berkhatan..Berkhatan ni bagi org islam adalah "bersih",dimana apabila dah berkhatan ni,kita kena bersih dari segala kotoran baik dari segi luaran mahupun dalaman badan.
  2. Time ni,ibu bapa akan menghantar anak2nye pulang ke kg halaman masing2.Di dalam kesibukan ibubapa bekerja ini,anak2 dapat dijaga sepenuhnya oleh datuk & nenek mereka di kg & ibubapa tak adalah stress tgok anak main yang bkn2 bila mereka balik keje..hahahaha
  3. Banyak majlis kahwin,kenduri atau ape sahaja event yg berkaitan dgn cuti sekolah.
  4. Bagi mereka yg bakal menduduki periksa penting,inilah perkara yang mereka x suka iaitu "Tuisyen".Dah agak dah,dulu2 time cuti skola pjgla cikgu2 nak wt kelas tuisyen utk memantapkan lgi penguasaan anak2 muridnye..Time skola x dpt ckigu buat kelas lbih pjg..itu pn lps hbes sesi sekolah.
  5. Melancong sudah memang adat bagi mereka yang berada.Tak kira di dalam mahupun luar negara.Ada juga yg buat hari keluarga bersama2 di mana sahaja
  6. Time nilah nak main game playstation,congkang,ank patung & merempit..Upss,jgn sesekali mencuba kerana bole mengundang bahaya.Sia2 hidup ko dik.
  7. pegi keluar ngan member2 gi shoping sudah cukup utk menghabiskan waktu cuti bersama.1 je yang diusulkan,tolonglah kepada belia,kalau nak shoping jgnlah nak pakai pakaian yang menjelekkan diri..Sakit mata orng diwatnye.
  8. Mandi sungai bagi orang kg..rasalah
Begitulah aktiviti yang sering kita dengar dlm cuti sekolah ini.Banyak manfaat & faedahnya bila kita mengikutnya.Tak adalah terperap je dekat umah kn.Btol x?

CATATAN :

Keputusan Sijil Pelajaran Malaysia 2012 akan diumukan pada 21 mac 2013
Keputusan STPM 2012/Penggal 1 Akan diumukan pada 18 mac /21 mac 2013

                                                              #Good Luck/semoga dapat keputusan cemerlang#
                                                                           SELAMAT BERCUTI

Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA