16 MEI HARI GURU

Assalamualikum, pertama sekali nak ucapkan ribuan terima kasih kerana sudi read my blog :) hei3. 16 Mei saban tahun kita akan sambut hari guru. Guru merupakan tonggak utama dalam institusi pendidikan dan terasnya. Tanpa guru,spe la kita di dunia ini. 

Guru juga memainkan peranan penting dalam mendidik anak bangsa dari terus maju & seterusnya menjadi insan yang berguna satu hari nanti. Pengorbanan seorang guru mengajar juga tiada nilai bandingnya. Dari kita mula di didik bermula di tadika, masuk ke tahun 1 sampai tahun 6 dan kemudian kita diajar ke sekolah menengah, kita seharusnya bersyukur dapat belajar bersama sama dgn seorang insan yang bernama "guru". Jatuh bangun seorang guru juga terletak pada kemampuan dirinya. Jika guru itu hebat dengan ilmu,maka hebat lah lagi studentnye & sebaliknya.

Berbalik ceta pasal sempena dgn hari guru ni, cik mie nak ucapkan selamat hari guru wat semua guru2 yang pernah mengajar cik mie 5 tahun dulu. Dari sekola tadika, sekola rendah, sampailah ke sekola menengah. Tak lupa jasa guru di SKJ, SMK JENJarom yang tidak jemu-jemu mendidik kami hingga jayanya.


Pada tahun ini,tema hari guru 2013 adalah ;



Saya tinggalkan anda dengan bait bait lirik "Kami Guru Malaysia". 

Amanah yang diberi
kami tak  persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan

Di bidang pembangunan
kami tetap bersama
Membantu membina
Negara yang tercinta


Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA