CINTAILAH BAHASA MELAYU

Salam ari jumaat penghulu segala hari. Yang tengah bekerja tu selamat tunaikan tanggungjawab anda mencari rezeki. Nak share kat you alls,tadi lepas bangun tido terbukalah Tv, dah buka tu nampak la mat salleh cakap bahasa melayu kat MHI TV3 . Time tu juga cakap dalam ati, alangkah gembiranya cik mie,dapat taw org putih fasih bahasa melayu. Inilah rool model yg kami sanjungkan. walaupun dia bukan org malaysia,sekurang kurangnya beliau fasih dalam banyak bahasa. Yang bangganya juga, dia suka banyak makanan di malaysia seperti roti canai, tomyam, nasi lemak & lain2 lagi. tapi,makanan pedas dia x suka.

Sebut pasal bahasa melayu ni, bahasa ni merupakan bahasa ke5 dunia yang diamalkan di dunia. Sebagai seorang rakyat malaysia,patut kita berbangga dengan bahasa ni. Ni tak,harap je org malaysia,ckp orang putih. katanya bahasa kebangsaan x indah. Bukan ke bahasa menunjukkan bangsa ;

Selain negara kita, brunei,indonesia, singapura juga adalah negara mengamalkan bahasa malaysia sebagai bahasa ibunda. apapun sebagai rakyat kita patut meneruskan legasi bahasa ini supaya tidak lapuk dek zaman yang semakin maju.

Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA