DIAMBANG RAMADAN AL-MUBARAK

Assalamualaikum

Terasa dah lama tak on9 kan cikmie,ramai yang tertanya di Fb,Twitter 7 so on kemana selama ni cikmie menghilang. Sebenarnya,internet no connection,sbb itulah dah lame tak on9 & satu lagi,sekarang tengah sibuk bekerja kumpul duit utk masa depan, kan cik mie dah janji 5 tahun insyallah ke jinjang pelamin,(klu ada jodoh) :)

Waktu semakin hari semakin pantas berlalu begitu sahaja,dan yang pastinya bulan depan umat islam seluruh dunia bakal menyambut kedatangan Ramadan Al-mubarak. Bercakap pasal Ramadan ni,apakah yang kita akan lakukan sebelum dan selepas Ramadan.

Antaranya

1.puasa yang belum diganti

Ni bagi mereka2 yang rasakan 'hutang' puasa yang belum berbayar tahun sebelumnya,cepat2 lah lunaskan sebelum hutang tahun ni bertambah. Bagi kaum hawa shja. Bagi kaum adam yang de hutang cepat2la lunaskan juga. Al-maklumla mereka period juga kot sme ngan wanita,oppss sory jangan mara ha.

2. banyak doa

salah satu perkara yang perlu ada dalam hati naluri seseorang islam. Dengan doa kita dpat menghayati apa yang anda hajati. Selain itu,ingatkan doa2 niat puasa,doa berbuka puasa & tak ketinggalan Solat terawih. almaklumla dah lama x puasa,rasa kekok pun ada,katanya.

Apa yang pastinya, setiap apa yang kita lakukan sebelum ramadan akan kita selitkan sebagai memori indah yang kita takkan lupa sampai anda menghembuskan nafas yang terakhir. 

Entri kali tak ada gambar,sory sangat2..sebabnya idea dtg dengan sendirinya,sebab tu bagi yang ringkas jep, lain kali cikmie letak banyak picture kalau bole. Time ramadan ke @puasa.mybe

Akhir kata bacalah serangkap pantun dari cikmie

<---- pecah kaca pecah gelap,harap baca harap balas --->


SEE YOU dilain kali 

Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA