KUAT TIDUR

Salam hujung minggu. seminggu kerja terasa ari sabtu & ahad adalah utk merehatkan badan yang dah lesu ni.Dalam pada yang sama cuti hujung minggu sebolehnya bawalah bercuti ke mana sahaja untuk menghilangkan stres anda ketika bekerja. Sejak kebelakangan ni,cuaca agak tak mengizinkan di malaysia ketika ini, dengan jerebu yang tebal terutamanya di johor yang mencatatkan indek Ipu paras bahaya & juga jerebu di cik mie sendiri iaitu di Banting dengan indek IPU sebanyak 180. so tak elok rasanya buat aktiviti dalam keadaan cuaca begini, seelok eloknya watlah aktiviti yang sihat di rumah,tak pun pegi shoping yg ada air-cond

Oklah lupakan kejap pasal benda gini, blog story this time is centered on self-Miss noodles like "loud sleeper". sejak 2 next week ago bekerja, terasalah penatnya yang melampau2 batas. Perkara pertama yang cik mie nak share kan ,tentang keje memang x dinafikan kejenya best,ber air cond. satu lagi waktu kerjanya kalau normal 8 jam sehari,kalau OT (Over time) 12 jam. normal bagi mereka yang bekerja lama. 

Lepas baru 3 jam keje,mulalah  rasa  ngantok melanda,time tulah juga mata dah terlelap dengan sendiri, nasib tempat kerja ada CCTV, kalau nak lebih selamat tidur kat tempat yang tiada CCTV.contohnya di belakang stor, ada cerita kawan kerja cik mie sanggup tidur di dalam toilet yang baunya sungguh busuk dengan hajat2 yang ada dalam tu..yuyuyuyuyu,busuk Kaw shiqa,(nama dia).

Settle keje 8 jam, dah nak dekat nak blk,mulalah hati ni loncat kegirangan sebab nak blk keje kn selepas sehari mencari rezeki,time tu jugalah pelik sangat2, keje yang ngantok tiba2 dah nak dekat-dekat balik boleh x mengantuk.hahaha, standard

Balik pun jadi isu, isu yg dibangkitkan dalam tempat keje cik mie ni adalah masanya x sama ngan masa di luar.contohnya nak faham,kalau time tu pukul 7.20 pg, tempat sini 7.10, lebih kurang 10 lewat dari waktu yang asal. Tak ke tu menyakitkan hati,bila waktu dilambatkan,manager tak taw perasan ngan staffnya lgi2 time org berkobar kobar nak blik uma. 


Nampak tak gambar katun diatas,haha, nilah masanya nak berdengkor,nak bermimpi indah2 selepas penat bekerja. Kalau korang nak taw,sekarang ni cik mie tengah kuat tidu, walaupun masih fresh dlm keje,but tdo adalah sgt diperlukan dlm seharian. waktu tidur paling best time hbes shift mlm (11 mlm-7 pg). tidurnya pula dari 8 pg sampailah pkul 1 ptg.Almaklumla pg sedang banyak orang tidu,orang yang tengah keje celik mata,time banyak orang bangun pg keje,sebahagian org jdi burung hantu di siang hari.

Cukuplah story utk kali ini,kalau cakap panjang2 pun nanti korang tak faham, sebab diri ni sahaja yang taw pe yang terjadi. WASALAM !!!



Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA