CERITA MERENTAS DESA DULU-DULU

Halloow & Salam..Alhamdulilah Cik Mie dah sembuh dari urus majlis sepupu tempo hari. Owh ye, dah 3 minggu sekolah buka kan, so awal2 tahun ni biasalah student mahupun guru sibuk dengan agenda yang sangat penting sepanjang setahun..iaitu "Merentas desa". Sebut pasal merentas desa ni, ada student yang suka,and ada juga student yang merungut sebab diorg tak berminat!! hahaha

Merentas desa dulu & sekarang sama sahaja, tak kira la acara tu di bandar,pekan,Kg atau sebagainya..jgn lari balik rumah sudah :). Cik Mie nak cerita pasal cik mie merentas desa dulu2, time sekolah dulu, memang merentas desa sesangat suka ,walaupun penat berlari berkilo kilometer rasa dah habis lari jadi puas sbb kita dah hilangkan separuh kalori dalam badan,betul tak?


Nak share dengan korang, Zaman dulu2 sekola cik mie guna lorong yang banyak sampah sarap sebagai acara lari tu,baunya faham2 je la, rasa tekak loya and nak muntah..hahaha,cikgu ni pun satu macam tak ada tempat yang sesuai utk kami lari..1 lagi,lorong yg menjadi tempat lari selalu mmang ada anjing liar,rasa terancam pun ada.

Anggaplah merentas desa ini 1 kenangan abadi yang tak akan dilupakan sepanjang hayat, memori taw,rugi sapa yang tak suka..


Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA