SELAMAT PULANG KE KG HALAMAN

Assalamualaikum,selamat pagi semua...have a nice day,hihihi :)

Sejak dua menjak ni cuaca dekat malaysia amat2 lah sejuk (luar biasa) banget.Hari ini je bangun pepagi tadi cek suhu at phone area Banting je 19 darjah celcius.

Untuk entry kali ini, kita terlebih dahulu nak ucapkan Gong Xi Fai Cai buat semua penganut Agama Buddha di seluruh Malaysia yang akan menyambutnya Esok, Tak lupa juga kepada bekas rakan2 sekola cik mie yg beragama tionghua  di SMKJ. Tak lupa Gong Xi Fai cai buat pembaca Blog YouHelmi,kot2 ada yang terbaca :), So memandangkan perayaan nak dekat ni,perancangan pulang ke kg halaman sudah ada. So nak nasihatkan kepada semua yang ingin merancang pulang ke kg halaman, pandu dengan berhati hati ingatlah orang yang tersayang.


Sebelum pulang ke kg, perkara pertama off course la keselamatan rumah kita, pastikan tiada barang berharga ada dalam rumah, apa yang ada dalam rumah tu kalau boleh semua kena bawa balik,takut nanti dicuri or kalau ada jiran yang tak pulang ke kg tu jiran tu boleh jengok2 rumah korang kan,tak gitu,ermmm. Cerita pasal "balik kampung" ni, Everytime cik mie akan pulang ke kampung. time itu lah nak jumpa sanak saudara yang jauh mahupun dekat, yang dah lama tak jumpa atau sebagainya. SO pesanan CIK MIE PANDU DENGAN BERHATI HATI JIWA SELAMAT...KURANGKAN KEMALANGAN 

Untuk korang..enjoy ok!!

                                




Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA