3 TAHUN DALAM KENANGAN

Assalamualaikum 

Hari ini ari ke dua dalam bulan March and bulan ini juga merupakan bulan yang sangat istimewa because bersempena memperingati pemergian arwah Atok Cik Mie. Tahun ini genap 3 tahun Arwah atok cik mie meninggalakan kami anak,cucu,cicit untuk selama lamanya.

Recap balik pada tahun 2011, nak cerita pasal arwah Cik Mie beberapa jam beliau menghembuskan nafasnya yang terakhirnya. Pada 4/3/2011 kami family time tu nak ke rumah Mak long sempena majlis perkahwinan anak beliau yang dijadual berlangsung pada 6/3/2011 iaitu ari ahad. Petang tu, dapat panggilan dari pakcik yang mengatakan atok tak ada sapa yang jaga selain nenek. And then kami pun singgah la jengok2 atok at Hospital Tengku Ampuan Rahimah,Klang. Tak sangka kunjungan cik mie melawat arwah atok ini yang terakhir dan petanda juga bagi kami.

Malam menjelma, Sampai di rumah Mak Long..macam biasa buat persiapan untuk majlis anaknya. Dalam keriangan bergotong royong membuat persiapan, tiba2 Cik Mie terlihat Mak long menangis, dan Cik Mie tergamam kejap,"kenapa diorang semua menangis"?? . Tengok luar, adik beradik Ibu berkumpul dan Cik Mat iaitu pak cik memberitahu yang atok dah Nazak. 



Rasa nak terpengsan dengar atok nazak, sambil tu bacalah apa yang patut.. dan dengan takdir tuhan Atok Iaitu  Hj Suradi B. Hj Palil pergi buat selama lamanya pada jam 11.20 malam ari jumaat selepas menderita menyakit kanser leher, darah tinggi. Tahun ini genap 3 tahun pemergian beliau.

Semoga Arwah atok ditempatkan bersama sama orang2 yang beriman dan beramal soleh.Al-Fatihah


                                      



Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA