SELAMAT HARI RAYA !!!

Berlalu la sudah Ramadhan, sebulan berpuasa.. tiba syawal kita raikan dengan rasa gembira,anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa,ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira. 

Amboi kemain seronok aku malam raya ni pasang lagu "suasana hari raya"kuat2 hahaha..lolz~ Alhamdulillah dah genap sebulan berpuasa di bulan Ramadhan. Tahun ini puasa memang agak mencabar keimanan la, dengan panasnya Ya Allah. Begitulah Allah nak uji hambannya,hujan pun sekali dua je. Tak lupa juga peristiwa MH17 baru2 ini, yg meragut 298 orang and ada antarnya penumpang nya beragama islam. persolannya, macam perasaan waris penumpang MH17 ni erk malam raya ni. Dan tak lupa juga nasib Jiran Youhelmi, Muzi Yusof MH370 yang sampai sekarang tak jumpa. Baliklah Muzi.. every year  tiap2 raya dtg sana, but bila beliau tak ada disisi macam raya tahun ni kurang serinya tanpa Beliau.

Tahun ni juga tahun keempat beraya tanpa Arwah atok Hj Suradi B.Hj Palil disisi. Yang tinggal kini hanya nenek shj di rumah. tak pe nenek,esok cucu mu balik sana k, dah jangan sedih2. 

Kenangan..arwah atok (Baju putih)


So kepada pembaca tegar blog ni,ceh ada ke yang nak baca, hmm :') selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin,n kalau ada tersalah cakap, terkasar bahasa atau terasa hati sepanjang Youhelmi taip blog tahun ini harap dimaafin. kosongx2 k.. & tak lupa pada anda yang balik ke kg halaman tu, pandu kereta dengan berhati-hati,bawa kete slow-slow dan ingatlah orang yang tersayang. Dalam bab makan pula, ingat jgn ambil makanan yang berlebihan, takut nanti ada penyakit "obesiti" menyerang pula lepas raya kang. tengah Makan lontong,ketupat tu share2 la sini. nak rasa baunya pun tak pe..hahah,k bye

Penutupnya jom reramai kita bertakbir raya..


                                 

Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA