KEPUTUSAN PT3 DiUMUMKAN, NISA NAFI KEPUTUSAN MENGECEWAKAN

Tahniah dan syabas buat adik- adik yang cemerlang dalam PT3 yang mana keputusan sudah pun dikeluarkan tempoh hari, yang mana tak berjaya try lagi usaha dalam SPM nanti. Dengar cerita PT3 tahun ini majoriti sekolah ternama calon semua A merosot betul ke??

Dalam pada itu, dari beratus ratus ribu calon PT3, salah seorang  calon nya adalah sepupu saya Nurnisa Najwa Ahmad Najid pelajar SMK Meru, Klang.. Beliau ada meng upload  beberapa keping gambar sekitar keputusan PT3 tersebut. Dalam status instagram beliau seolah olah  tidak berpuas hati dengan keputusan itu dan redha. Beliau sendiri tidak menyatakan gred pencapaian PT3 di gambarnya

"sesuatu yang kita impikan tidak selalu menjadi kenyataan, tetapi apa yang tidak diduga berlaku, Biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan, tetapi usah kita ketawa berpanjangan kerana kegembiraan yang belum pasti untuk selamanya"





Buat Nisa, jangan bersedih & selalu tabah kan hati dalam menerima keputusan, Ingat lepas ni masuk form 4 belajar dah tak boleh main- main lagi, pelajaran makin lama makin susah, tingkatkan usaha semoga lebih terbilang di masa akan datang. Insyallah SPM 2016 kau yang boleh (Dapat result cemerlang). Aku ingat lagi dulu tweet ngan dia kata target PT3 nanti nak score 4A.. hmmm redha je lah, yang paling membimbangkan adalah subjet sains dan matematik katanya.

Selepas ambil keputusan, Norain, 
Tasha, farah & Nisa


Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA