ADIK SEPUPU DARWISH AMANI MENINGGAL DUNIA

Semalam 17 Mei 2015 dapat call berita sedih, adik sepupu helmi, Darwish amani B. Ahmad Najid disahkan oleh doktor beliau sahaja menyahut panggilan ilahi. Allahyarham Darwish meninggal dunia jam 12.15 tengahari sewaktu operation berlangsung di Hospital Tengku Ampuan Rahimah,(HTAR) Klang. Suntikan bius berlebihan menjadi punca kematiannya.

Arwah berusia 6 tahun sebelum itu patah tangan kiri akibat terjatuh dari buaiyan tadika pada hari jumaat lepas. Menurut cikgunya. sewaktu kejadian arwah sedang bermain berseorangan  di situ, Beliau sendiri tidak menyangka kejadian itu terhadap anak muridnya. Tambahnya lagi. Ketika itu, murid murid nya yang lain sedang belajar melukis sewaktu kelas sedang dijalankan. Tiba- tiba terdengar suara murid meraung kesakitan. Cikgu berkenaan sudah memohon maaf kepada pihak keluarga arwah semalam.

Sementera itu ibu mangsa, yang juga mak cik helmi, Dewi Sumanti redha & pasrah dengan apa yang sudah berlaku dengan kehilangan anaknya bongsunya itu.

Bercerita pasal Arwah ini sepanjang hayatnya beliau ni seorang yang periang, kuat makan and kata Adlina dia seorang yang hyperaktive,betul ke? Kuat makan tu betul la sebab tengok la badan dia yang montel. Arwah juga orang pertama yang akan tanya khabar kalau saya balik ke sana. Selalu juga borak sama-sama, main pun sama-sama. Adik manja boleh katakan. Namun kini semuanya tinggal kenangan yang aku tak akan lupa sampai bila-bila. Yang tinggal juga hanyalah doa & tergiang kerinduan bersamanya.

Allahyarham Darwish telah selamat dikebumikan di tanah perkuburan Bukit Kapar, Selangor selepas solat asar pada jam 6.45 petang.

Semoga Arwah ditempatkan bersama golongan orang-orang yang beriman & beramal soleh. dan yang pastinya syurga sudah pasti. Selain itu, nak sampaikan ucapan kepada family arwah, cik mat, Dayana, nisa najwa, danish, cik dewi semoga anda semua tabah & cekal menghadapi dugaan ini. walaupun berat dugaanya, namun inilah ketentuan yang sudah tertulis oleh penciptanya. Semoga hari-hari yang mendatang dapat dirindui bersama kenangan abadi bersama arwah. Al- fatihah


Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA