CORETAN RAYA AIDILFITRI 2016

Wehuuuu. Pejam celik pejam celik dah masuk raya ke 3 dah harini. Rasa baru rabu semalam 1 syawal. Gais macam mana dengan raya okey? meriah ke? sedih ke raya ? atau sebaliknya. Saje tanya.

Nak share la ngan korang semua pasal raya aku, Tahun ni nak kata raya meriah tu takdelah meriah mana pun biasa2 je. Aku nak meriah happening pun kena tunggu la raya haji datang. hahah  Tapi adalah kisah lawak sepupu sepapat aku tiap tahun. Ada je hahahha.

First syawal biasa lah pagi raya lepas bangkit dari tido tu tolong mak masak nasi himpit, sayur goreng. masak ayam goreng. Masukkan kuih raya dah buat sejak malam raya. so relax la sudah. Lepas tu start pukul 8 pagi dah gerak gi masjid solat raya. dengar khutbah semua terus balik rumah. ntah macam mana tahun ni takgi ziarah kubur arwah atok tapi aku adalah baca suruh Al fatihah utk arwah atok time balik sembahyang raya. Hati ini tak sedap masa tu. Tahun ni apa yang sedihnya ialah first time tak duit raya almaklumlah dah kerja kan. dapat pun Separuh je yang beri. ok la tu mie, selalu dapat duit raya pun diorg kasi banyak. hmm hmmm. Belah petang nya lepas solat zohor terus balik Meru. Kat Area Meru pagi raya ribut kat sana, banyak lah pokok pokok tumbang, kabel internet rumah nenek putus. rumah jiran sebelah lagi teruk zink terbang. perghh dugaan betul raya.

Aku nak share sikit pasal Raya ke 2 semalam tu, datang beraya  sorang rumah nenek ni bibiknya belah mak aku, dan sepupu aku lah dia pi nak ngurat pakwe Pramugara Air Asia. hahaha dayana dayana.. Pramugara pulak boleh le tahan kacak tapi merokok. So kiteorang gelak kan dia lah tak henti henti. Hahaha Nak beraya ke nak ngurat anak teruna orang. Dayanaaa!!!. Tahun ni jugak datang raya banyak makan nasi lemak, mee kari, nasi serta lauk pauk, tomyam mee hun. semua sedap sedap pulak tu. slurpp

Rasanya itu je kot cerita pasal raya 2016 ni. Esok nk sambung rumah belah ayah pulakk, member belum lagi. huhu~ sakan betul.. K selamat berhari raya.

Nak ni  disertakan Gambar raya yang tak seberapa

time Otw nak balik kampung

Syawal ke 2

Mamat Arab mana sesat ni !!



Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA