BERSANTAI DI PUTRAJAYA

Assalamualaikum & salam sejahtera. Salam Maal Hijrah 1438 Hijrah. Alhamdulillah mari tahun baru hijrah  mulakan dengan muhasabah diri apa yang telah kita lakukan sepanjang 1437H, sebanyak mana manfaat pada seluruh alam.

Oraitt Entry terbaru kali saya nak bercerita pasal bersantai di Putrajaya tempoh hari, bila imbas balik hi  aku rasa lah masuk ni dah 6 kali pergi Putrajaya. Last Aku pergi putrajaya time sebelum nak raya. Bila sampai je putrajaya aku rasakan bangganya menjadi anak Malaysia dimana kita boleh dapat tengok sendiri panorama alam flora & fauna, bangunan yang tersergam indah & cantik- cantik, and pelbagai kaum yang berbilang budaya & etnik. Saya bangga menjadi Anak Malaysia!!!

Hari jumaat lepas sempat le singgah santai santai gi putrajaya ngan my Bff sebab dah lama sangat tak pergi. Kalau ikutkan dari rumah aku kat Banting nak ke putrajaya ni tak jauh mana pun, 40 minit dah sampai, cuma tu la sempat tak sempat je nak pergi HAHAHAHA. Kebetulan haritu aku ngan member aku off day, kalau tak si member ni asyik kerja tak ingat dunia sampai kadang2 aku ni mcm diabaikan. hikshiks ~ mohon ijan jangan marah n kecam saya*. Kiteorang gerak lepas sembahyang gerak dalam pukul 3 ptg, kiranya lepasnya solat jumaat terus gi putrajaya.

Sampai je kat putrajaya ngam2 lepas asar, so dah sampai tu aku pun tak taw le nak pergi mana sebab takde perancangan, bincang punya bincang ngan diorg akhirnya destinasi percutian kali ini gi Taman Botani, Putrajaya. Nak cerita sikit pasal Taman Botani ni, tempat dia cantik, besar, bersih, tempat parking pun okey gak, berbukit bukau. Satu lagi itulah tempat tu tempat untuk ngkorang nak lepaskan geram ke hape ke dari kesibukan kota. hahaha, tempat jogging.

Satu lagi kemudahan yang best kat Taman Botani is naik basikal, charge sewa basikal RM2 sahaja untuk sejam. Yang aku tak boleh ni masa naik basikal tu la, pancit betul. Almaklumlah dh lama tak naik basikal, dulu zaman sekolah boleh lagi naik basikal, sekarang dah tua bangka, rasa mcm dah tak sesuai lelah nak naik penat satu hal, Paling penat time nak naik bukit, dia punya penat nya kaki nak mengayuh hmmm hanya tuhan sahaja yang tahu. Paling best of course le turun bukit, fuhhh hilang segala penat. RaSA Macam Merentas desa penatnya.

Dah settle semua gi Taman Botanic pergi pulakk isi perut makan lepak kat Tasik cruise. Aku sempat order nasi goreng ayam, harganya mak ai RM7.50 satu kepala, air Teh O ais RM4.00. hMMM MAHAL tapi berbaloi. Itu je lah cerita aku yang nak dikongsikan utk kali, Lepasni nak gi mana pulakk. mandi manda ke?? hahahha k bye sehingga kita berjumpa lagi di lain waktu.



Muka kepenatan Kayuh basikal

Jambatan 

Sebelum balik


Comments

Popular posts from this blog

ASAL USUL MILO

KISAH YUNA DAN WAN SHARMILA

ARWAH SI IBU SAAT DATANG MELAWAT JENAZAH ANAKNYA